Followers

Monday, December 6, 2010

Pemain Bola Sepak Pilihan Aku



Hye korang....
Kat cni aku nk kongsi cket la ngan korang...
Dalam dunia bola sepak, korang msti ada pemain2 yg korang minati tahap giler punye..
Tapi, korang minat pasukan mane?n sape yg menjadi pilihan korang?

Kalau aku, aku paling minat Fernando Jose Torres Sanz(Fernando Torres)..hehe saja nk letak nama pnjang..Oke, kat bawah ni aku saje jela nk kongsi cket ngan korang pasal profile idola aku ni..aku kan kipas susah mati Liverpool..heheh :p



Fernando José Torres Sanz (lahir 20 Mac 1984) merupakan seorang pemain bola sepak Sepanyol yang bermain untuk Liverpool. Beliau telah dilahirkan di Fuenlabrada, satu pinggiran bandar besar di selatan Madrid. Pada umur 17, beliau menjadi permain termuda bermain untuk Atlético Madrid dan, dua tahun kemudiannya, menjadi kapten termuda bagi kelab berkenaan.Ibunya merupakan peminat real madrid manakala bapanya adalah peminat atletico madrid.Sewaktu menjaringkan menentang real madrid sewaktu liga juara-juara,torres telah memaparkan nama beliau dihadapan peminat real madrid sebagai "jasa" beliau terhadap musuh lama kelabnya.

ANUGERAH KERJAYA

Atlético Madrid

Sepanyol

Anugerah Peribadi

  • Johan
    • 1998 Top under-15 European player
    • 2001 UEFA European Under-16 Football Championship: Top goalscorer (7 goals in 6 games), Best player
    • 2002 UEFA European Under-19 Football Championship: Top goalscorer (4 goals in 4 games), Best player


Oke,ini saja yg aku dpt kongsi ngan korang.....


No comments:

Post a Comment